اسکن نقشه

اسکن نقشه های شهرداری | نقشه های معماری | نقشه های بزرگ

بیشتر  مقالات ما صرف صحبت در مورد اسکن اسناد اداری، استاندارد و مدیریت آنها با استفاده ازسیستم های مبتنی بر مدیریت الکترونیکی اسناد شد. اما اکنون می خواهیم در مورد اسکن نقشه های مهندسی های بزرگ ، نقشه های ساخت و سازها و طرح های معماری صحبت کنیم.

اسناد و مدارک با ابعاد بزرگ بخشی جدایی ناپذیر از یک پروژه اسکن اسناد هستند. در سال های اخیر، صنعت شروع به تغییراتی در رابطه با توصیف نقشه های مهندسی از “قطعات بزرگ” به “فرمت گسترده ” کرده است .

در طول زمان اسناد با سایزهای بزرگ با چالش های گوناگونی  برای اسکن و اخذ تصاویر دیجیتال رو به رو بوده اند اما به مرور زمان این مساله با ورود اسکنر های بزرگ و تخصصی کاملا رفع شد.

اسکن و نگهداری نقشه

عموما بسیاری از اسناد از جمله اسناد مهم، شدیدا تحت مراقبت و نگهداری قرار می گیرند، اما اغلب نقشه های شهرداری یا نقشه های مهندسی و معماری به دلیل اندازه خود جهت نگهداری دقیق و درست، آنچنان مورد توجه قرار نمی گیرند. تفکر استفاده از اسکن برای اسکن کردن کاغذ هایی با ابعاد بزرگ یه دلیل نابودی بسیاری از نقشه های حائز اهمیت و همچنین از بین رفتن نقاشی ها و آثار هنری ارزشمند، مورد توجه قرار گرفت.

با پیشرفت تکنولوژی در یخش اسکن دیجیتال، در حال حاضر می توان با اسکنرهای مخصوص اسکن نقشه ، نقشه های سیاه و سفید و یا رنگی ای که ممکن است به دلیل قدمت یا نبودن  فضای مناسب، به تدریج دچار آسیب  شوند را به طور  واضح و کامل اسکن نمود. به طور کلی با این اسکنرهای تخصصی می توان از مقاله ها، نقاشی ها، طرح ها، نقشه ها  و سایر اطلاعات حیاتی مورد نیاز تصاویر دیجیتالی تهیه کرده و برای مدت های زیادی آن ها را حفظ نمود.

بسته به قدمت و شرایط نقشه یا نقاشی ممکن است برای اولین بار نیاز به فرآیند ایجاد میکروفیلم باشد تا بتوان کنتراست مورد نیاز وضوح خواندن و مشاهده نقشه و یا نقاشی را فراهم کرد و پس از آن اقدام به ایجاد تصویر دیجیتال و ذخیره در سیستم مدیریت اسناد نمود. بسیاری از نقشه های شکننده و قدیمی به دلیل نگهداری نامناسب و همچنین دست خوردن، بدتر شده اند که اینها نیز نیازمند عبور از فرایند تهیه میکروفیلم هستند.

یک دنیا تفاوت در اسکن و همچنین اسکنر اسناد اداری استاندارد که معمولا سایز آنها بین  A5 تا A4 است و نقشه های مهندسی و معماری با اندازه بزرگ وجود دارد. اما این چالش آنقدر ها نیز بزرگ نیست، زیرا گروه اسکن دیجیتال داک با مدیریت دقیق و کارامد برای اسکن نقشه هایی با فرمت گسترده تقریبا این معزل را خنثی کرده است. ارزش این نقشه ها در دهه های آینده و نقشه های باقی مانده از دهه های گذشته، به طور روز افزون بالا میرود.

تنها راه حل برای نگهداری از این میراث ارزشمند، اسکن آنها است . یافتن یک شرکت ارائه دهنده خدمات اسکن برای کمک و همکاری با شما در اسکن و تصویربرداری اسناد شما با سایز بزرگ مساوی است با سود مالی و محافظت چند ساله در آینده است. خدمات اسکن دیجیتال داک در ضمینه های زیر به مهندسان و جامعه ی نقشه برداری کمک شایانی می نماید:نقشه

  • اسکن نقشه های مهندسی
  • اسکن طرح های ساختمانی
  • اسکن نقشه های شهرداری
  • اسکن نقشه های راهداری
  • اسکن طرح های مهندسی
  • اسکن نقاشی های بزرگ
  • اسکن اوراق شهرداری ها
  • و …

برای اطلاعات بیشتر در ضمینه اسکن اسناد سایز بزرگ می توانید به بخش اسکن این اسناد مراجعه کنید، یا مستقیما از طریق فرم تماس یا شماره های ما با ما تماس حاصل نمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *