library-scanning

اسکن کتابخانه – library scanning

مانند سایر مطالب ابتدا بهتر است در مورد مزایا و علت اسکن کتابخانه حال چه شخصی و چه عمومی صحبت کنیم؛ اما این مورد قبلا به طور کامل در سایت قرار داده شده است، پس برای جلوگیری از تکرار گویی از این بخش گذر می کنیم. صفحه مربوط به اسکن کتاب خانه و مزایای آن

اسکن کتابخانه چگونه انجام می شود

با توجه به اینکه در بحث اسکن کتابخانه چه در بخش خصوصی چه در کتابخانه های عمومی معمولا با تیراژ بالایی از کتاب ها سر و کار داریم مراحل و نوع عملکرد باید از قبل طراحی و حداقل مواردی از آن تست و اجرا شده باشد، باید توجه داشت که اسکن کتابخانه با اسکن یک کتاب کاملا متفاوت خواهد بود، این موضوع در کیفیت، هزینه، زمان، نوع جستجو، دسترسی و سایر موارد به صورت مستقیم تاثیر گذار است،  پس نکته ای که می توان از این بحث استخراج کرد این است اگر قصد اسکن کتابخانه شخصی یا اسکن کتابخانه عمومی خود را دارید حتما سعی کنید از تیمی استفاده کنید که قبلا موارد مشابه ای را انجام داده باشد.

 اسکن کتابخانه با اسکنر مخصوص اسکن کتاب انجام می شود، که در صفحه اسکن کتاب مختصری درباره آن توضیح داده شده، البته اسکنرهای کتاب مدل های مختلفی دارند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند، ولی شرکت اسکن کتاب  همیشه باید از اسکنری استفاده کند که بهترین کیفیت خروجی را ارائه نماید، پس از اسکن مراحلی مانند کراپ، بازسازی رنگ ها، OCR ، تعریف کلید واژه، پیاده سازی نرم افزار برای جستجو کتاب مورد نظر در کمترین زمان و … انجام می شود که ۸۰ درصد از پروژه اسکن کتابخانه را تشکیل می دهند، پس در اصل می توان گفت که اسکن کتاب های کتابخانه تنها سهمی ۲۰ درصدی در دیجیتال سازی کتابخانه ایفا می کند.

در ادامه این موضوع می توان گفت که کیفیت و هزینه جزو مهمترین ملاک ها برای انجام اسکن و دیجیتال سازی است. در ۹۰ درصد از پروژه های اسکن کتابخانه مسئولین و یا مالکان روش اسکن بدون برش را برای دیجیتال سازی کتابخانه خود به دلیل عدم آسیب به کتاب فیزیکی انتخاب می کنند، اما با توجه به اینکه قبلا نیز گفته شد روش بدون برش کمی از روش با برش گران تر است، پس در صورتی که تعداد زیادی کتاب قرار باشد اسکن شود هزینه بالایی را باید پرداخت کرد؟ پاسخ این سوال خیر است چرا که مهمترین ملاک در مبحث اسکن تیراژ است یعنی اینکه هرچقدر تعداد کتابهای شما بیشتر باشد هزینه اسکن هر کتاب و به طبع هزینه اسکن کلی کاهش محسوسی خواهد داشت.

تفاوت های تیم دیجیتال داک در اسکن کتابخانه

قبل از توضیح بهتر است اگر هنوز مفهوم اسکن کتابخانه و روش های آن برای شما تفهیم نشده به صفحه اسکن کتاب مراجعه نمائید. اما تفاوت های تیم دیجیتال داک در پروژه های اسکن چیست؟

  • اسکن کتاب با اسکنر تصحیح شده و ارائه فایل خروجی بدون مشکلاتی که اسکنرهای کنونی دارند مانند تصحیح انحنای کتاب ، تصحیح مشکل سیاه شدن عطف (وسط کتاب)، ارائه خروجی باکیفیت جهت انجام OCR با درصد خطای کمتر،
  • ارائه خروجی ویرایش و بازبینی شده با امکان فهرست سازی و OCR فارسی و سایر زبان ها
  • امکان پیاده سازی نرم افزار بایگانی کتاب (آرشیو الکترونیکی کتاب) تحت وب یا تحت ویندوز
  • امکان تعریف کلیدواژه برای یافتن سریع هر کتاب با نهایت سرعت
  • ارائه بهترین راه حل و انجام خدمات در کمترین زمان و بالاترین کیفیت و در عین حال پایین ترین هزینه
  • امکان ارائه خدمات به بخش های دولتی و خصوصی

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص اسکن کتاب یا اسکن کتابخانه با از طریق فرم تماس یا شماره های مربوطه تماس حاصل نمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *