بازدهی با اسکن

تعیین بازدهی سرمایه با اسکن

قفسه های بایگانی اسناد بسیاری از مشتریان ما درحال انفجار است به طوری که مجبور به اجاره فضای اضافی برای ذخیره این اسناد شده اند . ذخیره سازی می توان گران باشد، به ویژه هنگامی که دفتر شما در مناطق شهری وکلان شهرها گران مانند تهران ، اصفهان و… باشد . در این موارد بازگشت سرمایه گذاری با اسکن ، راهی مقرون به صرفه است.

در حال نقل مکان هستید؟! لازم نیست که پرونده ها با شما همراه شوند

در حالی که کار کردن با پروندها به دلیل ازهام آنها ، برای کارمندان بسیار به امری دشوار مبدل شده است، کم کم این مسئله مطرح می شود که چگونه آنها می توانند کار خود را بدون پرونده ها و قفسه های بایگانی بی شمار دنبال کنند؟ ما می توانیم به شما فایل دیجیتالی این اسناد را به جای استفاده از خود آنها پیشنهاد کنیم.

چند راهنمایی ساده برای ارزیابی بازدهی سرمایه:

۱) تکمیل فهرستی از عملیات اسناد در تمام ها گروه ها. ملاقات با مدیران اداره با کارمندان برای اینکه یاد بگیرند که اسناد کاغذی چه سیری را طی می کنند بسیار حایر اهمیت است. از آنجا که کارمندان کسانی هستند که در تمام طول روز با اسناد سر و کار دارند، این کار یک گام مثبت است که با آنها ملاقات کنیم تا ببینیم آیا آنها ایده ای در مورد ایجاد یک فرایند کارآمدتر دارند یا خیر.

۲) مشخص کردن اسنادی که می تواند بلافاصله بعد از اسکن امحا شود. این اسناد معمولا پرونده هایی هستند که تا مدت زمانی خاصی باید نگهداری شوند و بیش از حد زمان قانونی که مقررات دولت آن را تعیین می کند  نیاز به نگه داری آن ها نیست؛ به عنوان مثال: پرونده های مدارک پزشکی به مدت ۱۵ سال نگه داشته می شوند. این پرونده ها بهتر است بعد از گذشت این زمان است که بعد اسکن امحا شوند.

۳) شناسایی اسناد مهمی که مقدار زیادی از فضا را اشغال کرده اند. به طور معمول، این اسناد شامل پرونده های پرسنل فعال و بازنشسته، و مدارک حسابداری (فایل های فروش، چک، دفاتر و گزارشات هزینه) و … است.

۴) شناسایی پرونده های دیگر که می توانند اسکن شوند. این موارد شامل پرونده های حقوقی، قراردادها، اسناد پروژه، فایل های بازاریابی و سوابق اجرایی و … است.

۵) میزان کل اسناد کاغذی بایگانی شده در یک متر مربع را تعیین کنید. اندازه گیری قفسه های بایگانی و فضای مورد نیاز در اطراف قفسه ها برای رفت و آمد پرسنل و اندازه ی کل اتاق بایگانی باعث می شود که به طور دقیق مقدار اجاره ای که قرار است برای نگه داری پرونده های فیزیکی پرداخت کنید را بدست آورید. به طور کلی، در طی یک تا سه سال تمام سرمایه ای که بابت اسکن اختصاص داده شده را از طریق صرفه جویی در فضای بایگانی بدست خواهید آورد. گاهی اوقات بازگشت این سرمایه حتی می تواند در کمتر از ۱ سال به دست آید.

صرفه جویی در هزینه نرم افزاری نیز می تواند قابل توجه باشد، لیست زیر برای کسانی که به دنبال پس انداز هستند تعدادی ایده موثر ارائه می دهد :

۱) با اسکن دیگر لازم نیست هر لحظه از جای خود برخیزید و به دنبال پرونده ای در قفسه های بایگانی بگردید و یا برای جاسازی و جستجوی سندی مجبور باشید که بارها در روز به سراغ مکان نگه داری پرونده ها بروید .

۲) اسناد گم شده یا از دست رفته نیز مسئله ی دیگری است که اسکن به آن می پردازد؛ در حرفه پزشکی، گمشدن یک پرونده پزشکی می تواند بسیار حیاتی باشد و ممکن است برای یک پرونده ، یک بخش از کارمندان بایگانی، چند روز وقت خود را صرف پیدا کردن پرونده ی گمشده نمایند.

۳) اسکن باعث می شود که کارکنان بخش بایگانی بیشتر روز خود را صرف جابه جایی بیهوده ی اسناد ننمایند.  علاوه بر این، می توان اسنادی که قبلا اسکن شده اند را جهت تسریع در بهره وری به نرم افزار آرشیو الکترونیکی خود اضافه کنید.

اگر شما برای تجزیه و تحلیل نیاز به کمک دارید باما تماس بگیرید یا با تکمیل فرم تماس، ما می توانیم شما را در درک آنچه که به بازگشت سرمایه تان کمک می کند، یاری رسانیم. اطلاعات بیشتر در خصوص انواع اسکن

منبع مطلب

ترجمه: digitaldoc.ir

نقاشی دیجیتال

تکنیک خارق العاده برای نقاشی های شما

اسکن یک راه عالی و سریع برای داشتن نقاشی و کارهای هنری خود بدون نیاز به تنظیم سطح و یا حذف لکه و … است. بهترین بخش کار، این است که پس از اسکن به راحتی می توان پس زمینه نقاشی را می توان برش یا تغییر داد، بنابراین لازم نیست برای بین بردن مستقیم رنگ یا هر چیز دیگری دچار مشکل شوید و زمان زیادی را صرف کنید.

هرگونه تغییرات بر روی نقاشی بعد از اسکن

شما می توانید بعد اسکن با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ و یا سایر نرم افزارهای مشابه، هرتغییری که می خواهید بر روی قطعه هنری خود ایجاد کنید، اما این کار، زمانی که بخواهید با یک مداد یا چیز دیگری انجام دهید، (در صورتی که چندین بار بخواهید یک طرح را پاک کنید) باعث آسیب دیدن برگه یا ایجاد لکه بر روی نقاشی می شود.

برای اسکن نقاشی شما نیاز  به یک اسکنر حرفه ای و یک نرم افزار گرافیک مانند فتوشاپ دارید . تیم اسکن دیجیتال داک با استفاده از اسکنر های تخصصی در این زمینه به شما کمک می کنند . بعد از اسکن اولین چیزی که مد نظر هر شخصی است وضوح تصویر اسکن شده است، که با استفاده از اسکنر های ما ، این امر تضمین خواهد شد. در مورد نرم افزارها هم مشکلی از لحاظ دسترسی و قیمت نرم افزار وجود ندارد.

به طور مختصر و مفید و صریح بیان می نماییم ، افرادی که به دنبال یک روش مطمئن و به صرفه برای تغییر در نقاشی های خود یا اصلاح آنها هستند، اسکن یک راه بسیار مناسب برای این فرآیند است. همچنین توجه داشته باشید که فقط با اسکن می توانید طرح های خود را بدون هرگونه تغییر در نسخه اصلی و آنگونه که تمایل دارید تغییر دهید .

مسئله ی قابل توجه دیگر هزینه ی اسکن به وسیله تیم دیجیتال داک است. ما برای اسکن نقاشی و طرح هایی که تیراژ بالایی دارند ،  قیمتی بسیار مناسب و به صرفه برای مشتریان عزیزمان در نظر گرفته ایم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اسکن نقاشی و پوستر این صفحه را هم مطالعه نمائید.

همچنین برای اسکن نقاشی کودکان نیز می توانید به این بخش مراجعه نمائید.

اسکن پرونده های تحصیلی

خدمات اسکن پرونده مدارس

سریعترین و موثرترین راه برای بایگانی اسناد تحصیلی، اسکن پرونده ی دانش آموزان است . تیم اسکن دیجیتال داک به دلیل حجم بالای اسکن سند در مدرسه و دانشگاه ها و سایر مراکز تحصیلی، راه کارهای ویژه ای برای اسکن و مکانیزاسیون این مکان ها در نظر گرفته است. ما می توانیم کمدها  و قفسه های پر از اسناد و مدارک را به یک فایل دیجیتالی الکترونیکی با قابلیت جستجوی سریع تبدیل کنیم. خدمات تخصصی اسکن پرونده های تحصیلی تیم ما برای مدارس، دانشگاه ها و حوزه های تحصیلی و سایر بخش هایی که نیاز به اینگونه خدمات دارند، درنظر گرفته شده است.

اسکن برای مدرسه و دانشگاه

تیم اسکن دیجیتال داک ارائه دهنده خدمات نوین اسکن و مکانیزاسیون به مدارس و و سایر بخش های آموزشی و تحصیلی مختلف کوچک تا بزرگ است. خدمات اسکن اسناد تحصیلی می تواند هر روزه به نوبه ای در روند کاری به شما کمک کند. برون سپاری خدمات اسکن مدارس موجب صرفه جویی در زمان و هزینه، علاوه بر نیروی انسانی و هزینه های کارگری، سخت افزار، تعمیر و نگهداری و … می شود. با استفاده از نرم افزار تخصصی ما پس از اسکن پرونده ها، با یک اشاره دست به دسترسی دارید. تجربه ما تضمین کننده کیفیت اسکن و فهرست سازی اسناد و مدارک با بالاترین دقت و کیفیت است.

اطلاعات بیشتر برای اسکن اسناد و پرونده های تحصیلی

اسکن مدارس

اسکن مدارس در واقع اشاره به تبدیل اسناد و پرونده های  کاغذی به تصاویر دیجیتال دارد. تصویربرداری اسناد کاغذی از طریق دستگاه های اسکن مخصوص از ترکیب نرم افزار و سخت افزارهای برای ایجاد فایل های دیجیتالی انجام می شود. برای دریافت اسکن باکیفیت، نیاز به کنترل دقیق بر طیف گسترده ای از تنظیمات تخصصی است.

چرا خدمات پرونده های تحصیلی :

بدون نیاز به سرمایه گذاری (نرم افزار یا سخت افزار مورد نیاز جهت اسکن توسط ما تامین می شود)

بدون نیاز به نیروی انسانی توسط شما (نیروی انسانی توسط ما تامین می شود)

بدون نیاز به سخت افزار / تعمیر و نگهداری (اسکنر و دستگاه های مورد نیاز توسط ما تامین می شود)

بدون نیاز به نرم افزار / تعمیر و نگهداری (نرم افزار مربوطه توسط ما تامین می شود)

انجام سریع پروژه (انجام پروژه در اسرع وقت توسط ما)

متخصصان آموزش دیده (کارکنان ما برای اسکن تخصصی تعلیم دیده اند)

قیمت اسکن اسناد و اطلاعات بیشتر در مورد اسکن اسناد حقوقی

اطلاعات بیشتر برای اسکن اسناد و پرونده های تحصیلی

اسکن پرونده های حقوقی

اسکن اسناد دعوی قضایی

با طرح هر دعوی، همیشه مقدار زیادی شواهد و مدارک کاغذی بوجود می آید. با استفاده از خدمات اسکن تیم ما، این مدارک می توانند طبقه بندی ، برچسب، نمایه سازی، و از همه مهمتر، به سرعت جستجو شوند. تیم اسکن دیجیتال داک با جدیدترین دستاوردها در فناوری اسکن ، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود در بخش های حقوقی می باشد.

اسکن برای دفاتر قانونی

تیم مابه دلیل تجربه کار با دفاتر حقوقی، نیازهای این بخش را درک کرده و اسکن تخصصی در این مورد ارائه می دهد. نمونه هایی از این روند اسکن شامل:

–        اسکن پرونده های انحصار وراثت

–        اسکن پرونده های طلاق

–        اسکن پرونده های شکایات

–        اسکنفایل های راهنما

–        اسکن برگه های پرسنل

–        اسکن اعتبارهای جدید و اسناد مالی

–        اسکن کنترل حساب دادستان

–        اسکن دفاتر مربوطه

–        و …

چرا خدمات پرونده های قضایی :

بدون نیاز به سرمایه گذاری (نرم افزار یا سخت افزار مورد نیاز جهت اسکن توسط ما تامین می شود)

بدون نیاز به نیروی انسانی توسط شما (نیروی انسانی توسط ما تامین می شود)

بدون نیاز به سخت افزار / تعمیر و نگهداری (اسکنر و دستگاه های مورد نیاز توسط ما تامین می شود)

بدون نیاز به نرم افزار / تعمیر و نگهداری (نرم افزار مربوطه توسط ما تامین می شود)

انجام سریع پروژه (انجام پروژه در اسرع وقت توسط ما)

متخصصان آموزش دیده (کارکنان ما برای اسکن تخصصی تعلیم دیده اند)

قیمت اسکن اسناد و اطلاعات بیشتر در مورد اسکن اسناد حقوقی

خدمات اسکن کتاب و مجله

خدمات اسکن کتاب باکیفیت بالا

 تیم اسکن دیجیتال داک ، در طول سال های متمادی ، پروژه های اسکن کتاب ، مجلات ، نشریات و روزنامه را با سطح کیفیت بالا با موفقیت به اتمام رسانده است.

روش های اسکن کتاب

اسکن کتاب و مجلات به دو روش: اسکن با برش عطف و اسکن بدون برش (اطلاعات بیشتر)

کارمندان با تجربه تیم ما ، با اطمینان از اینکه هیچ گونه آسیبی به کتاب اصلی نمی رسد عملیات اسکن را انجام می دهند. این کار با استفاده از ماشین آلات تصویربرداری از بالا و اسکنرهای بزرگ مسطح که از فن آوری پیچیده اسکن صفحه در آنها استفاده شده انجام می شود. این به این معنی است که نسخه ی اصلی، توسط پرسنل اسکن در حد خیلی کمی لمس می شود. همچنین عملیات بهبود کیفیت تصاویر اسکن شده برای اکثر کتاب های قدیمی که تصاویری با کیفیت پایین دارند، به منظور ایجاد بهترین کیفیت فایل خروجی در تصاویر نهایی توسط نرم افزارهای مخصوص انجام می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اسکن و قیمت اسکن کتاب

فرآیند اسکن کتاب / اسکن مجله

پس از تعیین نوع اسکن، علمیات اسکن به صورت بسیار دقیق و باکیفیت انجام می شود، هنگامی که کتاب ها با وضوح بالا اسکن شده و بر روی کامپیوتر قرار می گیرند، براساس شماره در فرمت خروجی ذخیره می شوند. رایج ترین فرمت ها در حال حاضر JPEG و TIFF است. این فرمت ها علاوه بر کیفیت خروجی قابل قبول، بر روی کامپیوتر و سایر دستگاه ها، قادر به بزرگنمایی و  مشاهده نواحی خاصی از کتاب هستند. اسناد با فرمت PDF در صورتی که عملیات OCR بر روی آن انجام گیرد، می تواند داری ویژگی های جستجوی متن نیز باشد، این ویژگی عملیات جستجوی یک بخش خاص با استفاده از کلمات کلیدی و یا عبارات خاص را ایجاد می کند. عملیات OCR تضمین می کند که تمام کلمات در سند توسط سیستم شناخته شوند. این بدان معنی است که اگر شما نیاز به جستجوی یک کلمه کلیدی در یک کتاب  داشته باشید ، دیگر لازم نیست تمام صفحات کتاب را مرور کنید. در مرحله آخر، پس از کنترل کیفیت ، آن را به صورت مورد نیاز شما در آورده و در CDو یا DVD  به شما تحویل داده خواهد شد.

اسکن مجله و خدمات تصویربرداری مجلات

تیم اسکن دیجیتال داک با ارائه خدمات برای انبوهی از کتاب ها مجلات ، آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. اسکن کتاب و مجله سریع ترین و موثر ترین روش برای بایگانی ماندگار آن ها است. ما جعبه ذخایر و قفسه های پر از کتاب و مجلات را به آسانی به اسناد دیجیتالی و در دسترس تبدیل می کنیم. کارکنان آموزش دیده ما دارای تخصص دراسکن مجلات و عملیات وابسته هستند. عملیات تصویربرداری ما با استفاده از بهترین ماشین آلات اسکن و تصویربرداری جهت دریافت بالاترین کیفیت لازمه انجام می شود.

مزایای اسکن کتاب

بسیاری از افرادی که از کتاب های دیجیتالی استفاده می کنند می دانند که اسکن کتاب برای حفظ کتب قدیمی و همچنین کتب با ارزشی که ممکن است به هر طریقی آسیب ببیند، بسیار مفید است. همچنین پس از دیجیتال سازی امکان دسترسی آسان به هر سند الکترونیکی بر روی گجت های مختلف (کامیپوتر، موبایل، تبلت و …) در هر زمان که لازم داشته باشید ، امکان پذیر است .

اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اسکن و قیمت اسکن کتاب

اسکن پرونده پزشکی

اسکن پرونده های پزشکی

بر طبق قانون جدید معاونت درمان که به بیشتر بخش های درمانی ابلاغ شده است، بخش های درمانی هرچه سریعتر باید نسبت به اسکن و دیجیتال سازی پرونده ها و مدارک پزشکی بیماران اقدام نمایند. این عملیات از اسکن تا ورود اطلاعات به نرم افزار بایگانی مستندات (یا به صورت مستقل، یا در خود سیستم HIS) گسترانیده شده است. البته روش های زیادی هم توسط تیم ما مورد اجرا قرار گرفته که نیاز به نرم افزار بایگانی مستندات هم نبوده است و به صورت خیلی ساده تر و سریع تر این عملیات انجام پذیرفته است.

پیشنهادات تیم اسکن دیجیتال داک :

اسکن مدارک پزشکی چیست: به طور خیلی ساده مدارک کاغذی طی پروسه ای اسکن و به تصاویر دیجیتال تبدیل می شوند.

ثبت داده ها و خدمات اسکن: ثبت اطلاعات (متا دیتا) و فهرست سازی این اطلاعات برای تسریع در بازیابی

بخش های خصوصی و دولتی: خدمات تصویربرداری سند برای بخش های بهداشت و درمان خصوصی و دولتی.

مدیریت اسناد – راه حل های مدیریت اسناد پروژه، سیستم های آفلاین و آنلاین

 ذخیره سازی مدارک پزشکی – صرفه جویی در ذخیره سازی و بازیابی هزینه

سازمان های درمانی و مراقبت های بهداشتی هر روزه با حجم پیچیده ای از داده ها دست و پنجه نرم می کنند. اسکن اسناد و تصویربرداری پزشکی می تواند سبب کاهش مقدار ذخیره سازی پرونده های فیزیکی شود. بایگانی پرونده ی بیمار و دیگر اسناد پزشکی بصورت الکترونیکی، بسیار دقیق تر و ساده تر از روش دستی است. همچنین هنگام مراجعه بیماران قدیمی بدون نیاز به جستجو در پرونده های کهنه و قدیمی، با یک کلیک تمام مدارک مورد نظر بازیابی می شود. در بایگانی قدیمی ممکن است مدارک پزشکی بیمار گم شود و یا از بین رود، اما توسط سیستم مدیریت اسناد پزشکی، به راحتی می توان پرونده های گم شده را پیدا کرد.

ما درک می کنیم که برخی از دقیقترین و محرمامه پرونده ها ، مختص بیمارستان ها و مطب های پزشکی است. به همین دلیل است که هنگام ارائه خدمات اسکن برای بخش پزشکی باید به مجموعه ای خاصی از روش ها پایبند باشیم. این روشها شامل: امنیت ضبط تصویر و استخراج اطلاعات، کنترل کیفیت، پیوند کارکنان و عدم تخریب پرونده فیزیکی می شود.  به دلیل تجربه در عرصه های پزشکی، ما با اعتماد به نفس می گوییم که تمام انتظارات شما را در غالب امنیت پروژه برآورده خواهیم کرد.

 تیم ما پیشنهاد می کند که برای اطمینان از دارا بود فایل الکترونیکی کامل و جامع بهتر کل پرونده بیمار اسکن شود، اما در مواردی نیز نسبت به صلاحدید خود، فقط می توان اوراق مورد نیاز را اسکن کرد، برخی از این اوراق که مدیران بخش مدارک پزشکی است بخش هایی که ما با آن ها کار کرده ایم، مهمتر دانسته اند عبارتند از:

  • برگ پذیرش و خلاصه ترخیص
  • برگ خلاصه پرونده
  • برگ شرح حال بیمار
  • برگ مراقبت قبل از عمل
  • برگ بیهوشی (انستزی)
  • برگ عمل جراحی
  • برگ مراقبت بعد از عمل
  • برگ های گرافی ها (سونوگرافی و …)
  • برگ پاتولوژی (آزمایشات)
  • برگ دستورات پزشک
  • برگ دستورات پرستار
  • برگ سیر بیماری (۵۰ درصد مهم)
  • برگ آپکار نوزاد (پرونده های زایمان)
  • و ..

برای دریافت اطلاعات بیشتر و روش اسکن مدارک پزشکی به این بخش مراجعه نمائید

نقشه

اسکن مراکز فنی مهندسی و نقشه کشی

برخی ازاطلاعات پروژه های ساخت و ساز (فنی و مهندسی و …) لازم است برای مدتی طولانی نگهداری شوند که در این صورت با داشتن حجم زیاد، باعث اشغال فضای زیادی می شوند. اکثر سازمان های مربوطه (شرکت های نقشه کشی، سازمان های صنعتی و …) با مشکل ذخیره سازی، نمایه سازی و دسترسی  به این اطلاعات رو به رو هستند.

تیم دیجیتال داک با تخصصی ترین ماشین آلات و سیستم های اسکن؛ اسکن نقشه و دیگر اطلاعات مورد نیاز جهت اسکن را با کیفیت بالا تضمین می کند و آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان است . نقشه ها می تواند به انتخاب شما به صورت سیاه و سفید یا رنگی اسکن شود، سپس در فرمت های TIFF، JPEG یا PDF  (به انتخاب شما با مشورت ما) به شما ارائه می شوند.

هر طرحی با آیتم های مخصوص به خود مانند نوع نقشه، نام طراح ، شماره نسخه، نام پروژه و… ایجاد می شود. این کار سبب می شود با استفاده از سیستم های مدیریت اسناد ما (یا نرم افزارهای شما)، با هر کدام از این متاداده ها به اطلاعات خود به راحتی دسترسی داشته باشید. متاداده و تصویربرداری های موجود بر روی هر دستگاه قابل ذخیره سازی و از طریق اتصال به FTP  قابل رویت است. همچنین امکان استفاده از نرم افزارهای و سیستم های تحت وب نیز وجود دارد.

خدمات اسکن مراکز مهندسی و نقشه کشی تیم ما این امکانات ذکر شده را برای بسیاری از بخش های مختلف دولتی و شرکت های خصوصی فراهم می کند، همچنین ما می توانیم سایزهای غیراستاندارد را در صورت درخواست اسکن کنیم.اسکن نقشه

خدمات  اسکن فنی مهندسی تیم ما شامل :

  • نقشه و طرح های مهندسی
  • نقشه و طرح های معماری
  • نقشه های برق
  • نقشه های لوله کشی
  • طراحی داخلی
  • نظرسنجی ها
  • طرح های اولیه
  • اسکن روزنامه
  • و …

مزایای اسکن نقشه

  • تبدیل اسناد کاغذی به قالب الکترونیکی فواید زیادی دارد. با این کار اسناد خود را ما در اینجا گوشه ای کوچکی از آن را بیان می کنیم:
  • پس از اسکن و دیجیتال سازی نقشه ها همه چیز را بدون نیاز به جستجو در قفسه های بایگانی، در نوک انگشتان خود دارید. (بایگانی الکترونیکی مستندات)
  • تبدیل نقشه ها به فایل دیجیتالی امکان گم شدن و از بین رفتن نقشه ها به هر دلیلی را به مرز صفر می رساند.
  • بدون زحمت فایل های دیجیتالی خود را در سراسر شبکه شرکت خود به اشتراک بگذارید و به صورت آنلاین  به چند کاربر امکان دسترسی به یک نقشه را دهید. (امکان تعیین سطح دسترسی فراهم است)
  • کاهش احتمال نابودی نقشه ها و فایل ها
  • فایل های دیجیتالی بسیار ایمن تر از فایلی های فیزیکی هستند
  • فایل های دیجیتالی به سرعت قابل دسترسی می باشد و به راحتی می توان آن ها را درون فلش، CD و … حمل نمود.

اطلاعات بیشتر در در مورد (نحوه، انواع و …) اسکن نقشه و اوراق سایز بزرگ

برای قیمت گذاری و برآورد هزینه  و اینکه چگونه ما می توانیم با اسکن طرح های مهندسی و نقشه کشی به شما کمک کنیم با ما تماس بگیرید 

مدیریت سوابق

مدیریت سوابق دیجیتال چیست؟

مانند بسیاری از فرآیندهای”مدیریت”، ریشه ی مدیریت اسناد به یک شرکت و یا سازمان که نیاز به ذخیره تعدادی معین از اطلاعات برای بازیابی بعد از شواهد را دارد ، باز میگردد. سوابق می تواند هر چیزی مانند قرارداد، یا صورت حساب شکایات یا هر چیزی که یک شرکت ممکن است در آینده به آن نیاز پیدا کند، یا تایید رویدادی خاص، باشد. سیاست ها و روش ها برای مدیریت چرخه عمر درثبت دنباله اطلاعات، به طوری که از هر جنبه ای کاملا قابل دسترس باشد، متفاوت است.

قبل از ظهور سیستم مدیریت اسناد الکترونیکی، فرآیند بایگانی به صورت دستی انجام می پذیرفت و در صورت نیاز با استفاده از فهرست بندی دستی، عمل بازیابی انجام می گرفت و در نهایت پرونده هایی که باید حفاظت میشد یا پرونده های منقضی شده، به طور معمول به میکروفیلم نقل مکان میکرد.

با گسترش اطلاعات، نیاز به ایجاد سیستم مدیریت اسناد کم کم در بین سازمان های بزرگ شایع شد. زیرا افزایش هزینه ها و کمبود فضا باعث شد که شرکت ها و سازمان ها به فکر چاره ای برای کاهش هزینه های رو به افزایش، در ارتباط با روش مدیریت سنتی سوابق باشند.

در ابتدا، شرکت های محدود ارائه دهنده سیستم مدیریت اسناد الکترونیکی در اطراف سازمان هایی که نیاز به این امر داشتند متمرکز شده بودند که مقدار کمی از نیازهای گسترده ی مدیران توسط این شرکت های محدود ارضا می شد. علاوه بر این، نرم افزار DM تقریبا به طور انحصاری در ایجاد و ذخیره سازی اسناد الکترونیکی متمرکز بود [ به این معنا که یک راه حل ترکیبی که هر دو یعنی کاغذ و اطلاعات مدیریت الکترونیکی مورد نیاز بود] و این مدیریت الکترونیکی اسناد را محدود می کرد .

وقتی مدیریت الکترونیکی سوابق انجام شد، پروندهایی که دچار هرج و مرج غیر قابل نظمی بودند، با رویکرد بسیار متفاوتی با ذخیره سازی اطلاعات پرونده ها مواجه شدند. به دلیل عدم وجود استاندارد مرجع در بسیاری از کشورها، در یک توافق مشترک روش ERM (مدیریت الکترونیکی سوابق) بهترین روش برای رسیدگی به پرونده ها  انتخاب شد. در انگلستان – دفتر عمومی ثبت (PRO) که در حال حاضر آرشیو ملی است – مسئول جمع آوری نهادهای دولت مرکزی با یکدیگر و با توافق به یک رویکرد مشترک با ERM روی آورد .

اتحادیه اروپا پس از مطالعه کارهای انجام شده توسط PRO که هنوز هم به عنوان یک استاندارد در بخش عمومی مورد استفاده قرار می گیرد،  مجموعه ای دقیق از دستورالعمل ها و الزامات مورد نیاز برای مدیریت سوابق الکترونیکی ایجادکرده است .

پس از آن بسیاری از شرکت های ارائه دهنده سیستم مدیریت اسناد که قبلا نیاز به مدیریت سوابق را نادیده گرفته بودند، یا عرضه کنندگان RM  با راه حل های DM خود نرم افزارهای مدیریت سوابق را نیز پوشش دادند.

برای اینکه یک سازمان تعیین نماید که آیا برای مدیریت اسناد باید سطح بالاتری را انتخاب کند یا نه و انتخاب یک راه حل درست، بر اساس ملاک های ERM است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص اسکن و مدیریت اسناد به صفحه اسکن اسناد مراجعه نمائید.

منبع مطلب

ترجمه: digitaldoc.ir

خدمات اسکن کتاب

اسکن کتاب و کتابخانه

کتابخانه ها سریع ترین و مفید ترین راه ممکن درپیشبرد فن آوری های جدید، برای ارائه مطالب پژوهشی به دانشجویان و دیگر افراد هستند. ورود ماشین آلات کپی به کتابخانه یک گام بزرگ بود؛پس از آن محققان می توانستند کپی مراجع و دیگر منابع خارجی لازم  را در خانه نیز مطالعه کنند. امروزه راه یافتن اسکنر به کتابخانه ها یک گام دیگر در مسیرتکنولوژی است که اجازه دسترسی و جمع آوری منابع برای پروژه ها در خانه، مدرسه، محل کار و … را فراهم می کند. اطلاعات بیشتر در خصوص اسکن کتاب

مزایای استفاده از اسکن کتابخانه

اشتراک گذاری و ذخیره سازی آسان

با اسکن بخشی از یک کتاب یا مجله در کتابخانه، و سپس ذخیره آن در یک فلش یا CD یا آپلود آن می توان مطلب مورد نظر را در هر زمانی که بخواهید مطالعه کنید. پس از اسکن شما هرگز نگرانی ای در مورد خراب شدن و ازبین رفتن نسخه ی فیزیکی کتاب ندارید. همچنین با این کار می توانید مطالب تحقیقاتی را بر روی فلش یا لب تاب خود داشته باشید و در زمان بیکاری و وقت استراحت به مطالعه مطالب بپردازید که این کار موجب صرفه جویی در زمان می شود. درضمن با کپی فایل در کامپیوتر خانگی خود می توانید از پژوهش ها و کتاب های مورد علاقه خود یک بک آپ تهیه کنید. بنابراین ، در صورت تمایل، می توانید هر زمان ،در منزل، محل کار ویا چاپگر کتابخانه آن را پرینت کنید.

صرفه جویی در هزینه

هر کسی که از یک ماشین کپی استفاده کرده باشد، می داند که اغلب برای گرفتن یک کپی واضح و روشن از یک کتاب (مخصوصا اگر متن صفحات ریز یا حاشیه داخلی آن بسیار کم باشد) چندین بار تلاش لازم است. در حالی که تصویربرداری با استفاده از اسکنرهای جدید بسیار باکیفیت انجام می شود. بعد از اسکن به راحتی می توان فایل های لازمه را حتی به صورت گروهی بدون هیچ هزینه ای برای افراد مورد نظر ایمیل کرد. بسیاری از کتابخانه های مدرن با ارائه اسکن رایگان برای منابع آرشیوی که نیاز به توجهات ویژه ای دارند یا به صورت عمومی مورد مطالعه قرار می گیرند، موجب صرفه جویی در هزینه های مشتریان خود می شوند.کتابخانه

صرفه جویی در کاغذ

کپی گرفتن از تمام فصل ها و مقالات کتاب، به مقدار زیادی کاغذ احتیاج دارد. اسکن کتاب و مجلات بدون نیاز از استفاده کاغذ،  مطالب را در دسترس خوانندگان قرار می دهد. ارسال ایمیل به افراد مورد نظر و یا اعضای کتابخانه به جای استفاده از کاغذ برای ایجاد نسخه چاپی نیز یکی از مزایای اسکن به شمار می رود. به طور کلی کاهش استفاده از چاپ و کاغذ به محیط زیست کمک می کند و همچنین موجب صرفه جویی در هزینه و بودجه اشخاص یا سازمان ها برای تحقیقات مهمتر و فناوری های جدید می شود.

کیفیت عکس

استفاده از یک دستگاه کپی برای کپی گرفتن از عکس، حتی دستگاه های کپی رنگی برای یک کتاب هنری و یا مجله، اغلب نتایج نامید کننده ای را به دنبال دارد . فکس کپی نیز منجر به تحریف بیشتر عکس و در نتیجه برای  ارائه عکس کاملا بی فایده است. با اسکن می توانید بر روی کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ خود یک عکس واضح برای مطالعه داشته باشید. بارگزاری فایل در برنامه های ویرایش عکس، و ایجاد اسلاید شو(پاور پوینت) برای کلاس درس یا جلسه سخنرانی نیز از مزیت های دیگر تصویر برداری و اسکن است. همچنین در صورت نیاز چاپ تصاویر و نمودار با استفاده از چاپگر  لیزری و یا چاپ جوهرافشان، با کیفیت بالا به وسیله اسکن قابل اجرا است.

قابلیت دسترسی و حفاظت

بیشتر کتابخانه ها مجموعه های خاص با کتاب های کمیاب و با ارزش هستند. پیش از این، این منابع تنها با مراجعه به کتابخانه به قابل دسترسی بود. سفر به یک کشور دیگر برای تحقیق اغلب امکان پذیر نیست، بنابراین بسیاری از دانشجویان و دانش پژوهان در حال حاضر  توسط اینترنت و فایل های دیجیتالی تحقیقات خود را انجام می دهند. توسعه فن آوری اسکن اجازه می دهد تا کتابخانه با اسکن مقالات کمیاب، و ایجاد نسخه های دیجیتالی آنلاین همیشه در دسترس دانش پژوهان باشد . کتابداران همچنین می توانند فایل های دیجیتالی نسخه های کاغذی را توسط پست الکترونیکی و فکس ارسال کنند. یا آن ها را به صورت رمزنگاری شده، درون سیستم مدیریت کتابخانه آنلاین قرار داده و فقط به افراد مجاز دسترسی استفاده از آن را بدهند. این امکان نیز فراهم است که فقط اجازه خواندن به اعضا داده شود و امکان کپی و پرینت از آن ها صلب شود.

هشدارهای کپی رایت

اسکن بخشهایی از کتاب برای استفاده شخصی و یا مطالعه در نظر گرفته شده است. اجتناب از کپی کردن کل کتاب، مگر اینکه در مالکیت عمومی باشد، یکی از وظایف اشخاص اسکن کننده است . نسخه برداری بدون کسب اجازه از نویسنده یا عدم رعایت حق کپی رایت و ارسال به هر نقطه به صورت آنلاین و غیر آنلاین، جرم محسوب می شود.

برای اطلاع از مراحل اسکن کتاب، قیمت اسکن کتاب و … به بخش اسکن کتاب مراجعه کنید.

منبع مطلب ترجمه: digitaldoc.ir

مدیریت اسناد

فواید سیستم مدیریت اسناد

فواید DMS به دو نوع اصلی دست بندی می شود.

ملموس: مزایای قابل لمس آن تغییراتی است که به راحتی قابل شناسایی و اندازه گیری هستند.

ناملموس: مزایای ناملموس تغییراتی هستند که به خودی خود و به راحتی پس از استفاده از DMS ، قابل شناسایی و اندازه گیری نیستند، اما با ایجاد یک سری از تغییرات که به طور غیر مستقیم رخ می دهند، شناخته می شوند.

مزایای ملموس شامل موارد زیر است:

کاهش ذخیره سازی

هزینه ملک تجاری و ضرورت ذخیره اسناد به عنوان مثال بازیابی و رعایت مقررات، بدان معنی است که بر اساس ذخیره سازی سند، فضای درون سازمان هرروزه در حال اشغال بیشتری است. اسکن اسناد و یکپارچه سازی آنها با یک سیستم مدیریت اسناد تا حد زیادی می تواند میزان فضای ذخیره سازی را کاهش دهد. همچنین اجازه می دهد اسنادی که باید به عنوان پرونده فیزیکی ذخیره شوند در مکانی با هزینه کمتر ذخیره شوند.

بازیابی قابل انعطاف اطلاعات

بازیابی اسناد به شکل نسخه چاپی و یا اسنادی که بر روی میکروفیلم ذخیره می شود، باعث جذب زمان زیادی می شود .  DMSبا ایجاد تصاویر الکترونیکی از اسناد و ذخیره سازی آنها به طور متمرکز، موجب می شود تا زمان کمتری برای بازیابی اسناد صرف شود و این امکان را می دهد بدون ترک میز کار اسناد را بیابیم. کاربران DMS (سیستم مدیریت دیجیتال اسناد) همچنین می توانند از طریق سیستم های آنلاین براحتی و در هر زمانی به اسناد دسترسی پیدا کنند.

نمایه سازی قابل انعطاف

نمایه سازی یا همان فهرست سازی در اسناد فیزیکی و میکروفیلم ها فقط ازیک طریق قابل اجرا است، که آن هم دشوار، پر هزینه و وقت گیر است. اما فایل های ذخیره شده در یک DMS را می توان از راه های مختلفی به طور همزمان نمایه سازی کرد .

جستجوی سریع تر و قابل انعطاف تر

 در سیستم های مدیریت اسناد می توانید هرکلمه یا عبارتی را که به بازیابی سند کمک می کند را جهت یافتن پرونده مورد نظر استفاده کرد، این توانایی در میکروفیلم یا پرونده های چاپی غیر ممکن است.  DMS همچنین اجازه می دهد که یک یا چند سند یا پوشه ای را رده بندی یا طبقه بندی کنید که این کار نیز با کاغذ و یا میکروفیلم ممکن نیست.

کنترل و بهبود دسترسی اسناد

تصویربرداری از اسناد الکترونیکی، عملیات به اشتراک گذاری اسناد را با همکاران و مشتریان بر روی یک شبکه آسان و این کار را از طریق ایمیل یا از طریق وب سایت به گونه ای دقیق کنترل می کند. اسناد کاغذی معمولا برای اشتراک گذاری نیاز به فتوکپی دارند و میکروفیلم ها نیز برای این کار باید ابتدا به کاغذ تبدیل شوند. این یک صرفه جویی در هزینه با کاهش هزینه های مرتبط با کپی پرونده مانند، چاپ، پست(هزینه جابجایی) و از بین بردن آن است که معمولا این عملیات با تاخیر زمانی نیز همراه است.

بهبود امنیت

DMS می تواند کنترل دقیقی بر اسناد محرمانه ایجاد نماید. راه حل های بسیاری در DMS وجود دارد که اجازه دسترسی به اسناد برای گروه ها و افراد مختلف کنترل شود. حال فرض کنید پرونده های چاپی اسناد در یک قفسه ی بایگانی و یا در یک اتاق سنتی که دارای همان سطح از امنیت است ذخیره شده اند، یعنی اگر افرادی به قفسه دسترسی داشته باشند به تمام پروندها اعم از محرمانه و عادی دسترسی دارند. اما DMS این آیتم خاص را که برای حفظ اسناد محرمانه با سیستم های مبتنی بر کاغذ یا میکروفیلم دشوار است، کاملا حل کرده است.

مراقبت از حوادث

DMS یک راه آسان برای ذخیره سازی و پشتیبان گیری از تمام اسناد و مدارک خارج شرکت، و ایجاد آرشیوی ایمن با استراتژی های بازیابی فاجعه را فراهم می کند. پرونده های فیزیکی برای بک آپ گیری روش های حجیم و گران قیمتی دارند و در برابر آتش، سیل، خرابکاری، سرقت و دیگر حوادث بسیار آسیب پذیر هستند .

هیچ فایلی از دست نمیرود

جایگزینی اسناد گم شده گران و وقت گیر و گاهی غیرقابل امکان است. با این حال در DMS، تصویربرداری از اسناد به صورت متمرکز باقی می ماند وهنگام نیاز، قابل مشاهده است، بنابراین هیچ فایلی از دست نمی رود و یا اشتباهی رخ نمی دهد. احتمال اشتباه در ثبت اسناد جدید نیز بسیار کمتر است، حتی اگر این اتفاق رخ دهد می توان به سرعت و به آسانی از طریق مکانیسم های جستجو آنها را یافت و اشتباه را تحصیح کرد .Document-Management-Systems

بایگانی دیجیتالی

نگه داشتن نسخه های بایگانی شده از اسناد در یک سیستم مدیریت اسناد، کمک می کند تا محافظت از اسناد کاغذی، که هنوز باید حفظ شود، در یک قالب غیر اختصاصی و بومی، مانند مایکروسافت ورد و یا اکسل انجام پذیرد.

بهبود پیروی از مقررات

خطر عدم همخوانی منجر به جریمه، لغو از کار، و یا در شرایط خاص صدور حکم منجر به بازداشت می شود. در سیستم مدیریت اسناد با ترکیبی از کنترل های امنیتی، مسیرهای حسابرسی، آرشیو و بازیابی فاجعه، این اطمینان حاصل می شود که سازمان قادر به تصدیق اعتبار از اطلاعات ذخیره شده و نشان دادن تطابق با مقررات و الزامات است.

بهبود جریان نقدینگی

افزایش بهره وری از پردازش فرآیندهای مبتنی بر سند، مانند فاکتورها، مجموعه بدهی و “نقدینگی  بحرانی” اسناد ، تضمین می کند که جریان نقدینگی را می توان به صورت متمرکز کنترل و همه مدارک مورد نیاز برای تصمیم گیری را بلافاصله مشاهده کرد.

مزایای ناملموس سیستم مدیریت اسناد DMS ممکن است شامل:

بهبود عملیات داخلی

کاهش زمان یکی دیگر ازمزایای ناملموس ایجاد شده توسط سیستم مدیریت اسناد میتواند باشد. افزایش زمان کاری برای تمامی عملکردها در یک سازمان، منجر به جریان بهتر اطلاعات، افزایش توانایی کارکنان برای حل پرسش ها و وظایف و احساس خوب پرسنل نیز از مزایای آن است.

لبه رقابتی

هم اکنون می توانید همان اطلاعات که قبلا به صورت کاغذ یا میکروفیلم ذخیره شده بود،  به مشتریان و مخاطبان به صورت الکترونیکی عرضه کنید. کاهش زمان ورود به بازار می تواند بر روی محصولات، خدمات و پشتیبانی اثر مثبت داشته باشد و تصور مشتریان را نسبت به امکانات و محصولات شما بهبود بخشد. بنابراین  DMSمیتواند یک مزیت رقابتی بین رقبای خود و یا به تعریف دیگر یک نقطه ضعف رقابتی در مقابل کسانی که سیستم مدیریت اسناد را دارا هستند باشد.

بهبود خدمات به مشتریان و جلب رضایت آنها

در حالت پاسخگویی دستی به دلیل اتلاف زمان زیاد، حصول اطمینان از رضایت مشتری کاهش می یابد. ولی در سیستم مدیریت اسناد با کاهش زمان ، پاسخ حرفه ای تر در زمان بیشتر، صرف جلب رضایت مشتری می شود و کارکنان بیشتر وقت خود را صرف تجارت اصلی میکنند .

حفظ سرمایه فکری – دانش سازمانی

اطلاعات جدید کاری را می توان بین کارکنان از طریق ایمیل و یا روش های دیگر به اشتراک گذاشت، با این کار تمامی کارمندان همیشه از اطلاعات جدید بروز هستند. با این کار حتی کارمندان جزء هم از جریانات کاری اطلاع داشته و می توانند اقدام به نظردهی آسان نمایند.

منبع مطلب

ترجمه: digitaldoc.ir