اسکن مدارک پزشکی

اسکن مدارک پزشکی

چرا پرونده ها را اسکن کنیم؟

برای استفاده از مزایایی که ذکر خواهد شد همین حالا پروژه اسکن مدرک پزشکی خود را شروع کنید

–         صرفه جویی در زمان  و هزینه

–         محدود کردن دسترسی تنها به افراد مجاز

–         کاهش زمان جهت دسترسی و مشاهده پرونده ها

–         حفظ محیط زیست

–         حفظ و نگه داری پرونده ها در مقابل بلاهای طبیعی

مدارک پزشکی (نمودارهای پزشکی، برگ شرح حال، برگ شرح عمل، برگ بیهوشی، برگ مراقبت قبل و بعد زایمان، برگ آپکار نوزاد، برگ حسابداری و ….) سندهای مهمی در مراقبت های بهداشتی و درمانی بیمار است که پزشکان برای بررسی اطلاعات خاص بیماران به آن نیاز دارند. در دسترس بودن فوری این مدارک مانند یک برگ خاص می تواند باعث کارآمدتر شدن مراقبت های بهداشتی شود. حال اینکه پیدا کردن این برگ خاص در دفتر و یا گرفتن آن از بایگانی می تواند زمان بر باشد، حال آنکه ممکن است آن برگ کلا مفقود شده باشد.

صرفه جویی در وقت و هزینه با اسکن سوابق پزشکی

بررسی های مختلفی انجام شده تا مشخص کند چه مقدار هزینه برای ایجاد، بایگانی، جستجوی یک سند وجود دارد. به عنوان مثال، یک بررسی نشان می دهد یک چهارم زمان در جستجوی ۱۳ درصد از پرونده های بایگانی شده ای تلف می شود که بطور اشتباه در محل دیگری گذاشته شده اند . مطالعه دیگری نشان می دهد به طور متوسط ۱۸ دقیقه برای بایگانی کردن یه پرونده زمان لازم است. در از موارد موارد، این مقدار برابر است با بیش از ده هزار دلار هزینه در سال. همچنین اسکن کردن سوابق پزشکی باعث کاهش نیاز به فضای اداری برای ذخیره سازی پرونده ها می شود که خود سهم عزیمی در هزینه های یک سازمان را دربر می گیرد.

محدود کردن دسترسی تنها به افراد مجاز

بررسی یک شرکت حسابداری بزرگ نشان می دهد که برای حفظ حریم خصوصی بیماران، مراحلی که روزانه برای ارائه پرونده ها به دیگران انجام می شود بسیار ضعیف است. به عنوان مثال، سوابق بیمار را به راحتی می توان از روی یک میز یا مکان های دیگر که معمولا عموم مردم به آن دسترسی دارند، مشاهده کرد. اما سیستم اسکن سوابق پزشکی الکترونیکی می تواند با اعمال محدودیت هایی باعث شود که تنها افراد خاص قادر به دیدن سوابق بیماران باشند.. یکی از راه های دسترسی افراد غیر مجاز در سیستم قدیمی به پرونده های پزشکی ریختن اوراق مفید به سطل زباله به جای خرد کردن آنها  است.

کاهش زمان جهت دسترسی و مشاهده پرونده ها

یکی بارزترین مزایا کاهش زمان جهت دسترسی و مشاهده پرونده ها و مدارک پزشکی است. سوابق بیمار به سرعت بر روی کامپیوتر در دسترس هستند. حتی نیازی به بلند شدن و رفتن به بایگانی نیست، حتی لازم نیست نمودارهای چک نویس را نگاه کنید. حتی اگر شخص مجاز دیگری هم در حال مطالعه پرونده مورد نیاز شما باشد، باز هم شما به راحتی می توانید به طور همزمان آن را مشاهده نمائید.

حفظ محیط زیست

براساس برخی مطالعات و برآوردها، اگر مثلا کشوری مانند ایالات متحده ۱۰ درصد از کاغذ مصرفی خود را کاهش دهد، هزینه صرفه جویی شده برابر است با معادل مصرف سوخت یک چهارم از یک میلیون خودرو؛ ساخت کاغذ باعث قطع درختان و به خطر افتادن محیط زیست می شود، اما با همین مقدار صرفه جویی هم می توان این هزینه را صرف بازیابی کاغذها استفاده شده و همچنین کاشت درختان جدید کرد.

حفظ و نگه داری پرونده ها در مقابل بلاهای طبیعی

در صورتی که پرونده بیماران به هر شکل توسط بلایای طبیعی از بین روند، بیماران، شرکت های بیمه و … برای ادامه روند درمان، ایجاد پرونده های جدید و آزمایش های مجدد، علاوه بر وقت، متحمل هزینه های شدیدی می شوند، بلاهایی مانند آتش سوزی که باعث می شوند پرونده ها به کل از بین بروند، درضمن باید توجه داشت در اغلب مکان ها، ماده مورد استفاده برای خاموش کردن آتش، آب می باشد که آن خود به نوبه ای باعث از بین رفتن اوراق پزشکی می شود. با اسکن کردن پرونده ها و استفاده از سیستم بایگانی دیجیتال دیگر نگران هیچ کدام از این موارد نخواهید بود.

اطلاعات بیشتر در خصوص اسکن پرونده های پزشکی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *